Otto Kajak  オットー・カヤック


北欧のノスタルジックな昔ながらの洋服、ほのかな色合い・・・・それらを丁寧に再現し、現代のエッセンスを加えた、不思議なやさしい魅力の小さな仕立て屋さんの子ども服、Otto Kajak オットー・カヤック。屋根裏部屋での冒険物語、子どもたちの夢・・・。

もうすぐ、モアモアにやってきます。


"-----屋根裏部屋で、おもちゃの兵隊たちやオルゴール、駒たちの中で、私は、Otto Kajak オットー・カヤックという名前の年取ったトム・キャットにつまずいて転びました。彼は1920年代の昔、かつて仕立て屋として腕をならしていた頃に姿を消して以来、そこに隠れていたんです。オットーは、私たちの父母、そして祖父母が子どもたちだった日々の、職人技、美しいデザイン、素晴らしい品のことを教えてくれました・・・・・
この物語が、私たちのインスピレーションとなって、2009年の秋、私たちは、オットー・カヤックという名の、洋服のブランドを立ち上げたのです。
"

Beautiful, subtle and charming children's clothes by Otto Kajak - it certainly reminds the children's exciting adventures and fairytales found in the attic....

"In an attic, in an old box of toy soldiers, music boxes and spinning tops, we stumbled at an old tomcat named Otto Kajak. He had been hidden away since the 1920´s, where he had his glory as a tailor. The last few years, Otto has taught us about quality, craftsmanship and fine designs, from the days when our grandparents and parents were children. All this has inspired us to start our own exclusive clothing brand, Otto Kajak, which launched in Autumn 2009.
"

No comments:

Post a Comment